Τις προτάσεις τους προς την Αρχή Διασφάλισης της Ποιότητας στην Ανώτατη Εκπαίδευση (ΑΔΙΠ) για το ποιο θα είναι το 4ο μάθημα (Πληροφορική ή Χημεία) στο οποίο θα εξεταστούν οι υποψήφιοι των Πανελλαδικών οι οποίοι θα επιλέξουν την επόμενη χρονιά τμήματα του επιστημονικού πεδίου θετικών και τεχνολογικών επιστημών, έστειλαν οι πρόεδροι των αντίστοιχων τμημάτων στα πανεπιστήμια.

Σύντομα θα γνωρίζουν οι υποψήφιοι των Πανελλαδικών Εξετάσεων σε ποιο μάθημα, Χημεία ή Πληροφορική, θα εξεταστούν του χρόνου στο πεδίο θετικών και τεχνολογικών επιστημών
Σύντομα θα γνωρίζουν οι υποψήφιοι των Πανελλαδικών Εξετάσεων σε ποιο μάθημα, Χημεία ή Πληροφορική, θα εξεταστούν του χρόνου στο πεδίο θετικών και τεχνολογικών επιστημών

Κατόπιν αυτού η νέα ηγεσία του υπουργείου Παιδείας, αφού επεξεργαστεί τις απαντήσεις των τμημάτων, θα πρέπει να αποφασίσει ποιο μάθημα θα εξετάζεται ανάλογα με το τμήμα ή εάν για κάποιες σχολές θα κριθεί αναγκαίο να εξετάζονται και στα δύο. Ωστόσο, εάν υιοθετηθούν οι προτάσεις των τμημάτων, τότε πιθανότατα το υπουργείο θα αναγκαστεί να προχωρήσει σε «διχοτόμηση» του επιστημονικού πεδίου θετικών και τεχνολογικών επιστημών.

Οι απαντήσεις, σύμφωνα με τα στοιχεία, είναι μοιρασμένες (40 Χημεία – 39 Πληροφορική), ενώ 12 τμήματα, κυρίως πολυτεχνικά, θεωρούν ότι πρέπει να εξετάζονται και τα δύο μαθήματα. Οι προτάσεις των προέδρων των τμημάτων προς την ΑΔΙΠ αναμένεται να έχουν βαρύνουσα σημασία όσο αφορά στην τελική απόφαση που θα παρθεί από τη νέα ηγεσία του υπουργείου Παιδείας.

Τροπολογία
Υπενθυμίζεται ότι ο προηγούμενος υπουργός Παιδείας, Ανδρέας Λοβέρδος, είχε φέρει στη Βουλή σχετική τροπολογία η οποία και είχε ψηφιστεί, με την οποία οι μαθητές της Γ’ Λυκείου του σχολικού έτους 2015-’16 που θα επιλέξουν την ομάδα προσανατολισμού θετικές σπουδές και εν συνεχεία το επιστημονικό πεδίο θετικές ? τεχνολογικές επιστήμες, θα εξεταστούν στα εξής τέσσερα μαθήματα: Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία, Μαθηματικά, Φυσική, Χημεία ή Πληροφορική κατά περίπτωση.

Οι προτάσεις των τμημάτων συμφωνούν σε έναν μεγάλο βαθμό για το ποιο από τα δύο πρέπει να είναι το 4ο εξεταζόμενο μάθημα, αλλά όχι σε όλες τις περιπτώσεις. Είναι χαρακτηριστικό ότι οι σχολές του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου υποστηρίζουν ότι για την εισαγωγή στα τμήματά τους απαιτείται η εξέταση και στα δύο μαθήματα (Χημεία και Πληροφορική). Αντιθέτως, άλλα πολυτεχνικά τμήματα πανεπιστημίων επιλέγουν ανάλογα με το γνωστικό αντικείμενο ένα εκ των δύο.

Οπως προκύπτει από την ομαδοποίηση των τμημάτων, η Χημεία θα πρέπει να εξετάζεται για τα τμήματα Φυσικής, Χημείας, Χημικών Μηχανικών, Αγροτικής Ανάπτυξης, Δασολογίας, Γεωλογίας και Γεωπεριβάλλοντος κ.ά.

Η Πληροφορική, βάσει πάντα των προτάσεων των τμημάτων, θα πρέπει να εξετάζεται για την εισαγωγή σε σχολές Πληροφορικής, Μαθηματικών, Αρχιτεκτόνων Μηχανικών, Μηχανικών Χωροταξίας και Ανάπτυξης κ.λπ.

Κατά τα λοιπά, ο νέος υπουργός Παιδείας, Αριστείδης Μπαλτάς, λίγες ημέρες μετά την ανάγνωση των προγραμματικών δηλώσεων, ανασκεύασε μία από τις θέσεις του σχετικά με τα Πειραματικά Σχολεία.

Ο κ. Μπαλτάς είχε αναφέρει ότι οι εξετάσεις για την εισαγωγή στα Πειραματικά Σχολεία θα καταργηθούν, αλλά όχι από φέτος, επειδή κάποιοι μαθητές είχαν μπει στη διαδικασία να προετοιμαστούν για αυτές. Τελικά, όπως ανέφερε ο αναπληρωτής υπουργός Παιδείας, Τάσος Κουράκης, και επιβεβαιώθηκε και από το περιβάλλον του κ. Μπαλτά, οι εξετάσεις θα καταργηθούν από φέτος.